«Затверджено»
Рішенням Позачергового З’їзду Громадської організації «Професійна організація аудиторів, бухгалтерів та викладачів ОКД»
Протокол №26/01-1 від «26» січня 2022 року
СТАТУТ
ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
«ПРОФЕСІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ АУДИТОРІВ, БУХГАЛТЕРІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ ОКД»
Код ЄДРПОУ: 43548647
(Нова редакція)
м. Київ - 2022р.
1.1. Громадська організація «Професійна організація аудиторів, бухгалтерів та викладачів ОКД» (далі - Організація) є громадським об’єднанням, яке утворено на установчих зборах його засновників і діє у організаційної-правовій формі, як громадська організація на принципах добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу їх членів (учасників), прозорості, відкритості та публічності.
1.2. Організація є добровільним об’єднанням фізичних осіб на основі спільності та єдності професійних інтересів аудиторів України, викладачів обліково-контрольних дисциплін та осіб, які є учасниками процесу складання та подання фінансової звітності та інших фізичних осіб з метою поєднання зусиль, координації на професійній основі, реалізації спільних професійних інтересів своїх членів (учасників) для здійснення та реалізації мети (цілей), та напрямків діяльності, передбачених цим Статутом, задоволення суспільних, зокрема професійних, економічних, політичних, соціальних, культурних, екологічних, та інших законних інтересів, а також захисту прав, законних інтересів своїх членів (учасників).
1.3. Організація у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про громадські об’єднання», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Цивільним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», чинним законодавством України та цим Статутом.
1.4. Правовою основою діяльності Організації є також регламентні документи та рішення загального характеру, що приймаються Організацією у межах їх статутних повноважень і є обов’язковими для всіх членів (учасників).
1.5. Організація є юридичною особою з моменту її реєстрації в поряду, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», з урахуванням особливостей, установлених Законом України «Про громадські об’єднання», має власну печатку, штампи і бланки зі своїм найменуванням, відкриває рахунки у банківських установах у національній та іноземній валюті, має самостійний баланс.
1.6. Організація може мати власну символіку (емблему, прапор), які затверджуються рішенням Ради Організації.
1.7. Організація є недержавною та некомерційною, здійснює діяльність зі статусом юридичної особи, як непідприємницька, основною метою якої не є отримання прибутку (неприбуткова організація).
1.7.1. Організація діє на засадах заборони розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.7.2. Організація набуває статусу неприбуткової організації згідно з положеннями Податкового кодексу України.
1.8. Діяльність Організації поширюється на всю територію України та може мати всеукраїнський статус.
Організація може мати та має право створювати відокремлені підрозділи.
1.9. Організація вільна у виборі напрямків своєї діяльності, що не заборонені законодавством України.
1.10. Організація не має та не має права мати військових угруповань.
1.11. Організація має право від свого імені укладати угоди (правочини), набувати майнових та немайнових прав, нести обов’язки, бути позивачем та відповідачем у суді, мати у власності кошти та інше майно. Організація та створені нею юридичні особи (товариства, підприємства та інш) зобов’язані вести бухгалтерській облік, складати фінансову, податкову та статистичну звітність.
1.12. Найменування Організації українською мовою:
повне – Громадська Організація «ПРОФЕСІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ АУДИТОРІВ, БУХГАЛТЕРІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ ОКД»;
скорочене – ГО «ПО АУДИТОРІВ, БУХГАЛТЕРІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ ОКД».
1.13. Назва Організації англійською мовою:
повна – «Professional оrganization of auditors, accountants, teachers ACD»;
скорочена– «Professional оrganization of auditors, accountants, teachers ACD».
2.1. Діяльність Організації має суспільний характер, що полягає у її взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями різних форм власності, встановленні партнерських відносин з іншими громадськими організаціями, рухами, фондами, зареєстрованими в Україні чи за її межами, громадянами України, іноземцями та/або особами без громадянства.
2.2. Організація набуває статусу юридичної особи з моменту її державної реєстрації згідно з чинним законодавством.
2.3. З моменту державної реєстрації Організація має виключне право на використання свого найменування, в тому числі назви, викладеної іноземною мовою чи мовою національної меншини.
2.4. Для досягнення своєї мети та виконання статутних напрямів діяльності Організація у встановленому чинним законодавством порядку має право:
- бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства;
- представляти і захищати свої права, законні інтереси та права, професійні та інші законні інтереси своїх членів (учасників) чи інших осіб у будь-яких органах державної влади, в тому числі судах, правоохоронних органах, у органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності та підпорядкування;
- вільно поширювати інформацію про свою діяльність, мету (цілі) через інформаційні простір та людські ресурси, в тому числі за допомогою Засобів масової інформації та мережі Інтернет;
- організаційно підтримувати інші об’єднання громадян, надавати допомогу для створення та ведення їх діяльності;
- публікувати наукові та методичні результати діяльності Організації; проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу;
- одержувати у порядку, визначеному законодавством, публічну інформацію, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації;
- брати участь в організації і фінансуванні, а також самостійно проводити конференції, семінари, змагання, лекторії, круглі столи, консультації, творчі заходи, турніри, конкурси та інші заходи, пов'язані зі статутною діяльністю Організації, із залученням представників громадськості, органів державної влади та місцевого самоврядування, експертів із різних галузей суспільного життя, у т.ч. міжнародних;
- отримувати допомогу у вигляді коштів або майна, що надходить безоплатно у вигляді членських внесків, безповоротної фінансової допомоги, пожертв, грантів та самостійно вирішувати питання про їх використання відповідно до положень цього Статуту та законодавства України;
- здійснювати в порядку, передбаченому чинним законодавством, необхідну підприємницьку діяльність безпосередньо або через створення в порядку, передбаченому законом, юридичних осіб (товариств, підприємств), якщо така діяльність відповідає меті (цілям), напрямам діяльності Організації або сприяє їх досягненню;
- брати участь у здійсненні державної регуляторної політики відповідно до законодавства України;
- звертатись у порядку, визначеному законодавством, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами;
- брати участь у порядку, визначеному законодавством, у розробленні проектів нормативно-правових актів, що видаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим,, органами місцевого самоврядування і стосуються сфери діяльності Організації та важливих питань державного і суспільного життя;
- брати участь у порядку, визначеному законодавством, у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, що утворюються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування для проведення консультацій з громадськими об'єднаннями та підготовки рекомендацій з питань, що стосуються сфери діяльності Організації;
- підтримувати прямі міжнародні контакти з організаціями громадян інших країн, укладати відповідні угоди та брати участь у міжнародних заходах з питань діяльності Організації, що не суперечать міжнародним зобов’язанням України;
- засновувати з метою досягнення статутної мети (цілей) засоби масової інформації;
- створювати та реалізувати різноманітні проекти, запроваджувати програми;
- на добровільних засадах брати участь або засновувати громадські спілки тощо, у тому числі міжнародні, укладати угоди про співробітництво і взаємодопомогу;
- одержувати на умовах оренди або тимчасового безкоштовного користування будівлі (їх частину), приміщення (їх частину), споруди, обладнання, транспортні засоби та інше майно, що необхідне для здійснення статутних завдань Організації;
- відкривати, розпоряджатись, закривати рахунки у національній та іноземній валютах в установах банків;
- засновувати нагороди з метою відзнаки членів (учасників) Організації та її партнерів;
- безпосередньо чи через створені нею юридичні особи (незалежно від їх організаційно-правових форм) бути виконавцем державного замовлення відповідно до закону;
- утворювати відокремлені підрозділи Організації у регіонах України, представництва (відокремлені підрозділи, філії) Організації за межами кордонів України;
- здійснювати інші права, незаборонені законом.
2.5. Організація несе відповідальність за своїми зобов’язаннями належним їй майном.
2.6. Організація не відповідає за зобов’язаннями своїх членів (учасників), а її члени (учасники) не відповідають за зобов’язаннями Організації, за винятком випадків, коли вони беруть на себе такі зобов’язання.
3.1. Метою діяльності Організації є: поєднання зусиль, координації на професійній основі, реалізації спільних професійних інтересів своїх членів (учасників) та інших осіб, для сприяння інклюзивного шляху розвитку аудиту та підвищення довіри до фахівців контрольно-облікових професій та незалежних аудиторів, підвищення статусу професії аудиторів в Україні, досягнення міжнародного визнання українських фахівців з аудиту, бухгалтерського обліку та викладачів обліково-контрольних дисциплін, задоволення суспільних, зокрема професійних, економічних, політичних соціальних, культурних, екологічних, та інших законних інтересів, а також захисту прав, законних інтересів своїх членів (учасників).
3.2. Цілями діяльності організації є:
- об’єднання зусиль аудиторів, викладачів обліково-контрольних дисциплін, бухгалтерів, інших осіб, які є учасниками процесу складання та подання фінансової звітності на професійній основі, реалізація спільних професійних інтересів для сприяння інклюзивного шляху розвитку аудиту та підвищення довіри до фахівців контрольно-облікових професій та незалежних аудиторів;
- підвищення статусу професії аудитора в Україні, для задоволення економічних інтересів суспільства;
- поширення впливу аудиторів через представництва в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, захисту професійних інтересів та соціальних прав своїх членів (учасників) та інших осіб;
- здійснення підтримки науково-дослідної, методичної та навчальної роботи в галузях вищої освіти, соціального підприємництва, права, етики, лідерства, економіки, екологічної безпеки, соціального діалогу;
- діяльність з різних напрямів навчання, підвищення кваліфікації (діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації);
- створення, підготовка та здійснення різноманітних заходів, що ставлять на меті пропаганду та розвиток інноваційних методів навчання, надання інформаційно–консультаційної допомоги, сприяння запровадженню новітніх технологій в управлінні в галузях вищої освіти, соціального підприємництва, права, етики, лідерства, економіки, екологічної безпеки, соціального діалогу;
- створення, підготовка та реалізація проектів, що спрямовані на розвиток етичного лідерства, для вирішення актуальних суспільних проблем;
- досягнення міжнародного визнання українських фахівців з аудиту, бухгалтерського обліку та викладачів обліково-контрольних дисциплін;
- удосконалення законодавства, яке регулює аудиторську діяльність, бухгалтерський облік, звітність, економічні відносини та податкову політику;
- створення умов, організація та досягнення відкритого спілкування та обміну досвідом між громадянами, громадськими організаціями та фахівцями з питань науки, екології, соціального забезпечення, економіки, політики, інформаційних технологій та інших сферах;
- здійснення культурно-освітницьку, методичну, фінансово-господарську діяльність;
- задоволення суспільних, зокрема професійних, економічних, політичних соціальних, культурних, екологічних, та інших законних інтересів членів (учасників) Організації та інших осіб;
- захисту прав та інтересів членів (учасників) Організації та інших осіб.
3.3. Для виконання своїх мети (цілей) Організація діє в таких напрямах:
- сприяє розвитку аудиторської та бухгалтерської професії в Україні, підвищенню якості та методикам викладання обліково-контрольних дисциплін для задоволення економічних інтересів і підвищення фінансової грамотності суспільства;
- здійснює підготовку фізичних осіб до складання кваліфікаційного іспиту та іспитів з теоретичних знань з метою атестації аудиторів та бухгалтерів;
- створює незалежні центри оцінювання знань для проведення кваліфікаційних іспитів та іспитів з теоретичних знань з метою атестації аудиторів;
- отримує акредитацію для проведення освітніх заходів в рамках безперервного професійного навчання аудиторів;
- розробляє, затверджує програми освітніх заходів та здійснює безперервне професійне навчання аудиторів за такими програмами;
- розробляє, затверджує програми та запроваджує процес підвищення кваліфікації та стажування для викладачів обліково-контрольних дисциплін;
- здійснює контроль за проходженням безперервного професійного навчання членів Організації;
- здійснює незалежне оцінювання системи внутрішнього контролю якості суб’єктів аудиторської діяльності;
- делегує своїх членів Організації до громадських рад, створених при державних органах України;
- здійснює підтримку науково-дослідної, методичної та навчальної роботи в галузях вищої освіти, соціального підприємництва, права, етики, лідерства, економіки, екологічної безпеки, соціального діалогу;
- розробляє і реалізує різноманітні заходи, що ставлять на меті пропаганду та розвиток інноваційних методів навчання, надання інформаційно–консультаційної допомоги, сприяння запровадженню новітніх технологій в управлінні в галузях вищої освіти, соціального підприємництва, права, етики, лідерства, економіки, екологічної безпеки, соціального діалогу;
- розробляє, організовує та реалізовує проекти, що спрямовані на розвиток етичного лідерства, для вирішення актуальних суспільних проблем;
- організовує створення умов для відкритого спілкування та обміну досвідом між громадянами, громадськими організаціями та фахівцями з питань науки, екології, соціального забезпечення, економіки, політики, інформаційних технологій та інших сферах;
- здійснює оцінку системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту на підприємствах, державних установах, вищих навчальних закладах;
- сприяє впровадженню професійних стандартів та норм професійної етики для підвищення якості професійних послуг своїх членів (учасників) та інших осіб;
- представляє та відстоює професійні інтереси членів (учасників) Організації та інших осіб в Аудиторській палаті України, ОСНАД та інших органах державної влади;
- здійснює культурно-освітницьку, методичну, фінансово-господарську діяльність;
- об’єднує людські та матеріальні ресурси для розробки і впровадження інформаційних технологій в аудиторській діяльності та обліково-контрольній діяльності;
- встановлює взаємовідносини та співпрацює з іншими національними та міжнародними професійними організаціями бухгалтерів та аудиторів, фахівців з оподаткування та оцінки;
- пропонує та вносить пропозиції до законодавчих і регуляторних органів та органів влади й управління, щодо законів, підзаконних та правових актів з питань аудиторської діяльності, бухгалтерського та податкового обліку, фінансового моніторингу;
- пропонує кандидатури для обрання членами Ради нагляду номінаційного комітету, комісії з атестації ОСНАД, Аудиторської палати України;
- бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів та методичних рекомендацій з питань аудиторської діяльності;
- розробляє на основі узагальнення кращої практики науково обґрунтовані методики навчальної роботи та надає рекомендації з питань професійної діяльності у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, вищої освіти, соціального підприємництва, права, етики, лідерства, економіки;
- сприяє зміцненню зв’язків між економічними науками, освітою та практикою, розвитку і просуванню високоякісних навчальних програм в галузі обліку й аудиту; бере участь у навчальній та просвітницькій діяльності; сприяє підготовці професійних кадрів з обліку й аудиту та викладачів обліково-контрольних дисциплін, обміну досвідом, у тому числі за кордоном;
- створює установи та організації із статусом юридичної особи, співпрацює з іншими установами та організаціями для досягнення статутних цілей Організації, засновує (приймає участь) товариства, підприємства, діяльність яких відповідає меті (цілям) діяльності Організації;
- співпрацює із засобами масової інформації, виданнями, інформаційними агентствами та аналітичними центрами, кіно-виробниками, сприяє виданню та розповсюдженню друкованої, аудіо та відеопродукції з питань, пов'язаних з цілями Організації;
- розвиває міжнародне співробітництво, вступає в міжнародні професійні організації бухгалтерів та аудиторів, бере участь у їх роботі, представляє в них законні інтереси своїх членів (учасників), створює спільні ради (комісії, комітети) з професійними організаціями інших країн;
- надає своїм членам (учасникам), іншим особам громадських захисників у разі відкриття щодо них дисциплінарних проваджень, зокрема, Аудиторською палатою України та Органом суспільного нагляду за аудиторською діяльністю;
- забезпечує дотримання критеріїв членства (участі) в Організації, організовує ведення Реєстру членів (учасників) Організації.
4.1. Членство (участь) в Організації є добровільним та індивідуальним.
4.1.1. Членами (учасниками) Організації можуть бути фізичні особи, які досягли 18 років та не визнані судом недієздатними, за умови, якщо ці особи поділяють мету (цілі) та напрями діяльності Організації, визнають та виконують положення цього Статуту, відповідають вимогам цього Статуту, прийняті до Організації в порядку, встановленому цим Статутом та Положенням про членство (участь), у разі його розробки та затвердження Радою Організації, своєчасно сплачують членські внески в порядку та розмірах, визначених керівними органами Організації згідно з положеннями цього Статуту.
4.1.2. Ніхто не може бути примушений до вступу у Організацію. Належність чи неналежність до Організації не може бути підставою для обмеження прав і свобод будь – якої особи або для надання їй органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування будь-яких пільг і переваг.
4.2. Членство (участь) в Організації є дійсним з дати ухвалення рішення Ради Організації про прийняття претендента до членів (учасників) Організації.
4.3. Зарахування до членів (учасників) Організації відбувається за письмовою заявою претендента відповідно до вимог Статуту та рішень керівних органів Організації.
4.3.1. Дійсним членом (учасником) організації з моменту державної реєстрації є кожен з засновників, присутній на Установчих зборах засновників Організації.
4.4. Зарахування членом (учасником) Організації здійснюється Радою Організації на підставі письмової заяви претендента на вступ до Організації, що має встановлену форму, та рекомендацій двох дійсних на цей момент членів (учасників) Організації. Рішення про прийом у члени (учасники) Організації ухвалюється не пізніше, ніж через 30 (тридцять) календарних днів з моменту надходження письмової заяви претендента на вступ до Організації та повного комплекту документів. Претендент на вступ до Організації має право бути присутнім на засіданні Ради Організації під час розгляду питання про його зарахування до членів (учасників) Організації без права голосу на ньому.
4.5. У випадку ухвалення рішення про відмову щодо зарахування членом (учасником) Організації, Рада Організації зобов’язана письмово повідомити претенденту на вступ про причини такої відмови. У разі отримання відмови щодо набуття членства (участі) у Організації, такий претендент має право на подання повторної заяви на вступ до Організації не раніше, ніж через 1 (один) рік з моменту прийняття Радою Організації рішення про відмову щодо зарахування членом (учасником) Організації.
4.6. На підставі затверджених Радою Організації рішень Виконавчий директор Організації веде Реєстр членів (учасників) Організації.
4.7. До прав члена (учасника) Організації належить:
- вносити пропозиції для розгляду в керівних органах Організації, пропозиції з удосконалення законодавчого регулювання діяльності у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, з інших питань, пов’язаних із діяльністю Організації;
- брати участь у розробці проектів документів, що визначають основні напрями діяльності Організації;
- одержувати підтримку Організації щодо захисту та реалізації своїх прав та інтересів, здійснення власних творчих ідей, проектів, програм і пропозицій;
- брати участь в усіх напрямах діяльності Організації, зокрема, у заходах з професійного розвитку членів (учасників) Організації;
- отримувати від Організації для ознайомлення будь-яку інформацію стосовно діяльності Організації;
- бути членами (учасниками) інших громадських організацій;
- на власний розсуд вийти з членів (учасників) Організації на підставі письмової заяви в порядку, встановленому цим Статутом та Положенням про членство(участь);
- користуватися іншими правами, передбаченими законодавством України та/або рішеннями органів управління Організації.
4.7.1. Члени (учасники) Організації мають право:
- приймати участь у З’їздах Організації та мати право голосу на них;
- брати участь в діяльності органів Організації, в тому числі - шляхом обговорення та голосування з усіх питань її діяльності, у тому числі обирати та бути обраними до керівних органів Організації в порядку, визначеному цим Статутом;
- звертатися до Організації стосовно захисту своїх прав та законних інтересів, отримувати допомогу Організації у вирішенні питань, що належать до компетенції Організації, у тому числі правову допомогу;
- користуватися організаційною та консультативною підтримкою Організації при розгляді в ОСНАД, Аудиторській палаті України, у правоохоронних, судових та інших державних органах питань, які стосуються прав та законних інтересів членів (учасників) Організації;
- звертатися із зауваженнями та пропозиціями стосовно усіх аспектів діяльності керівних органів Організації;
- висувати кандидатів до керівних органів Організації;
- заздалегідь отримувати повну та неупереджену інформацію щодо питань, які виносяться на голосування за їх участю;
- голосувати особисто або за дорученням шляхом відкритого, таємного або електронного голосування відповідно до регламенту ухвалення рішень за Статутом;
- вносити пропозиції щодо змін Статуту та інших нормативних актів Організації;
- брати участь в усіх заходах, що проводяться Організацією, на пільгових умовах порівняно з особами, що не є дійсними членами (учасниками) Організації;
- за наявності відповідних повноважень або доручень бути представниками інших членів (учасників) Організації на З’їзді Організації та/або виступати як представники Організації перед органами державної влади та/або місцевого самоврядування, фізичними та/або юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкованості, їх службовими та/або посадовими особами;
- брати участь у заходах нагляду та/або контролю Організації під час розгляду звернень, скарг та заяв на дії членів (учасників) Організації;
- мати інші права, передбачені чинним законодавством України, цим Статутом, рішеннями керівних органів Організації.
4.8. Усі члени (учасники) Організації зобов’язані:
- дотримуватися вимог законодавства України з регулювання діяльності у сфері бухгалтерського обліку й аудиту Кодексу етики професійних бухгалтерів Міжнародної федерації бухгалтерів, цього Статуту та інших внутрішніх документів Організації;
- дотримуватись положень цього Статуту і виконувати рішення органів управління Організації;
- сприяти досягненню мети (цілей) Організації, у тому числі шляхом реалізації напрямів діяльності Організації, та виконувати ухвалені рішення керівних органів Організації;
- своєчасно та в повному обсязі сплачувати вступні та членські внески в порядку, визначеному цим Статутом та рішеннями керівних органів Організації;
- надавати Організації інформацію щодо своєї діяльності та змін у цій інформації у складі та в порядку, визначеному внутрішніми документами Організації;
- виконувати в повному обсязі взяті на себе зобов’язання стосовно Організації;
- відстоювати статутні положення Організації та інтереси її членів (учасників), у тому числі в разі делегування до регуляторних органів або органів законодавчої та виконавчої влади;
- виконувати вимоги Організації щодо постійного професійного розвитку членів (учасників);
- виконувати інші обов’язки, передбачені вимогами чинного законодавства України, цього Статуту та рішеннями керівних органів Організації.
4.9. Членство (участь) в Організації припиняється у випадках:
- виходу із Організації за власним бажанням;
- виключення із Організації, за рішенням Радою Організації;
- смерті члена (учасника) Організації.
4.10. Член (учасник) організації має право в будь-який час добровільно вийти з Організації, подавши письмову заяву у встановленій Радою Організації формі. Членство (участь) в Організації вважається припиненим з дня подання такої заяви.
4.11. Член (учасник) Організації, в разі припинення членства (участі) в Організації не має права на отримання майна (його частини) Організації та/або компенсації вартості такого майна, у тому числі в межах вартості майна, що було передане членом (учасником) Організації у її власність (як вступний, членський та інші добровільні внески), доходу (його частину) Організації.
4.12. Підстави для виключення з членів (учасників) Організації:
- систематичне не виконанням та/або порушенням вимог цього Статуту;
- систематичне невиконання рішень органів управління Організації;
- якщо діяльність члена (учасника) Організації суперечить меті (цілям) та/або напрямам діяльності Організації, або наносить шкоду інтересам чи репутації будь-кого з членів (учасників) Організації або Організації в цілому;
- несплати членських внесків протягом останніх 3 (трьох) років.
4.13. Питання про виключення члена (учасника) з Організації вирішується Радою Організації. Член (учасник) Організації вважається виключеним з дати прийняття Радою Організації відповідного рішення. Протягом 10 календарних днів після ухвалення рішення про виключення з членів (учасників) Організації Виконавчий директор Організації повинен внести відповідні зміни в Реєстр членів (учасників) Організації. Інформація про виключення члена (учасника) Організації зі складу її членів (учасників) розміщується на веб-сайті Організації в мережі Інтернет та може розповсюджуватися відповідно до вимог чинного законодавства України.
4.14. У разі припинення членства (участі) у Організації особа має право повторно вступити до Організації на умовах, передбачених Статутом Організації.
5.1. Управління Організацією здійснюється на засадах демократизму, гласності, виборності органів управління, підпорядкованості і виконавчої дисципліни, із врахуванням регламентуючих документів Організації.
5.2. Структура Організації:
5.3. До керівних органів Організації належать:
5.3.1. З’їзд Організації – вищий орган управління;
5.3.2. Рада Організації – постійно діючий колегіальний орган управління, який провадить свою діяльність у період між З’їздами Організації, під головуванням Президента або Віце-Президента, який складається з:
1) Президента Організації – вища посадова особа Організації;
2) Віце-Президента (Віце-Президенти) Організації;
4) Інших обраних З’їздом Організації членів Ради;
5.4. Керівні органі Організації здійснюють управління організацією відповідно до своїх повноважень, визначених цим Статутом та відповідними положеннями.
5.4.1. З’їзд Організації та проведення засідань Ради Організації можуть проводитись як за безпосередньої участі членів (їх уповноважених представників - делегатів), так і за допомогою інтернет зв’язку з використанням аудіовізуальних комп’ютерних програм онлайн конференцій.
5.4.2. Рішення про форму проведення З’їзду Організації приймає Рада Організації та повідомляє про прийняте рішення членів Організації не пізніше ніж за 10 днів до визначеної дати проведення такого З’їзду Організації.
5.4.3. Будь-яке засідання керівних органів та/або З’їзд Організації оформлюється протоколом. Про форму засідання та/або З’їзду Організації обов’язково вказується у протоколі: якщо засідання та/або З’їзд Організації відбувалось за допомогою інтернет зв’язку, у протоколі обов’язково фіксується за допомогою якої комп’ютерної програми відбувалось засідання та/або З’їзд Організації.
5.4.4. Засідання керівних органів та/або З’їзду Організації може бути проведено у режимі відео-конференції за допомогою засобів електронних комунікацій, в тому числі, але не виключно, за допомогою системи ZOOM, із можливістю прийняття рішень шляхом опитування, застосуванням засобів електронних комунікацій в тому числі, але не виключно, за допомогою системи ZOOM, з подальшим оформленням протоколу прийнятих рішень, яке підписують уповноваженні цим засіданням та/або З’їздом Організації особи (Голова та секретар засідання).
5.5. З’їзд Організації є вищим органом управління Організації. З’їзд Організації скликається Радою Організації не рідше одного разу на 3 (три) років. Позачерговий З’їзд Організації може бути скликаний за ініціативою Ради Організації, Президента Організації, на вимогу не менше 20% від загальної кількості членів (учасників) Організації. Рада повідомляє членів (учасників) Організації про скликання З’їзду шляхом використання засобів зв’язку.
5.5.1 Час та місце проведення чергового З’їзду Організації, правила представництва (делегування) від відокремлених підрозділів, фізичних осіб − дійсних членів (учасників) Організації, проект порядку денного визначається Радою Організації не пізніше, ніж за 30 календарних днів до дати проведення З’їзду.
5.5.2 З’їзд Організації вважається правомочним у разі присутності на ньому не менше 25% (двадцять п’ять відсотків) від всіх членів (учасників) Організації, які включені до Реєстру членів (учасників) Організації станом на початок першого дня місяця, який передує місяцю, у якому прийняте рішення Ради Організації про проведення такого З’їзду Організації або більшості від обраних делегатів у разі проведення З’їзду за участі уповноважених представників.
5.5.2.1. Черговий (позачерговий) З’їзд Організації має проходити за безпосередньої участі членів або за участі їх уповноважених представників - делегатів.
5.5.2.2. У разі участі у черговому (позачерговому) З’їзді Організації уповноважених представників – делегатів норма представництва визначається Радою Організації не пізніше, ніж за 30 календарних днів до чергового З'їзду.
5.5.3. Голосування на З’їзді може бути відкритим або таємним за рішенням Ради Організації.
5.5.4. Рішення З’їзду Організації вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало проста більшість від присутніх на З’їзді.
5.5.5. До виключних повноважень З’їзду Організації належить:
– затвердження регламенту З’їзду;
– визначення основних стратегічних напрямів діяльності Організації;
– внесення змін до Статуту Організації;
– обрання та відкликання членів Ради Організації;
– ухвалення рішень про створення та персональний склад Спостережної ради;
– заслуховування та затвердження звітів перед членами (учасниками) Організації, керівних органів;
– затвердження рішення Ради Організації щодо припинення діяльності Організації шляхом саморозпуску або реорганізації;
5.5.6. Рішення про внесення змін до Статуту Організації, відчуження майна Організації, що становить 50% і більше відсотків майна Організації, та про ліквідацію Організації приймається більшістю не менш як у 3/4 голосів від загальної кількості присутніх на З’їзді.
5.6. Рада Організації є постійно діючим колегіальним виконавчим органом управління Організацією, який діє в період між З’їздами Організації. Склад Ради Організації обирається З’їздом Організації на 3 (три) роки та може бути переобраний на наступний термін, але не більше двох термінів поспіль та здійснює свою діяльність на громадських засадах.
5.6.1. Кількісний склад Ради не може бути меншим, ніж 5 осіб та не більшим, ніж 11 осіб.
5.6.2. Діяльністю Ради Організації керує Президент Організації, який входить до складу Ради Організації за посадою, а в разі його відсутності – Віце-Президент Організації. Рада Організації підзвітна З’їзду Організації та Спостережній Раді (в разі її створення) в межах її компетенції.
5.6.3. До повноважень Ради Організації належить:
– скликання З’їзду Організації, визначення часу та місця проведення З’їзду Організації, формування порядку денного З’їзду Організації та винесення його на затвердження З’їзду Організації;
– реалізація рішень З’їзду Організації на виконання мети (цілей) Організації та захист інтересів всіх членів (учасників) Організації;
– обрання та відкликання керівників Відокремлених підрозділів Організації;
– ухвалення рішень щодо відчуження майна Організації на суму, що перевищує 50 мінімальних заробітних плат;
– затвердження Положення про Раду Організації, Положення про Спостережну Раду, Положення про Ревізора (Ревізійну комісію), Положення про порядок організації та проведення З’їзду Організації, інших внутрішніх документів Організації, що є обов’язковими до виконання членами (учасниками) Організації, Положення про членство (участь), Положення про добровільну професійну сертифікацію членів (учасників) Організації, а також внесення до цих внутрішніх документів Організації змін та доповнень ;
– затвердження річної фінансової звітності Організації;
– здійснення контролю за дотриманням членами (учасниками) Організації вимог Кодексу етики професійних бухгалтерів МФБ та професійних стандартів, положень Статуту Організації та внутрішніх документів Організації;
– затвердження рішень про створення відокремлених підрозділів Організації, обрання, призначення їх керівників, затвердження рішення про припинення виконання обов’язків керівників, координація діяльності відокремлених підрозділів Організації.
– визначення та затвердження місцезнаходження Відокремлених підрозділів;
– затвердження рішень Відокремлених підрозділів;
– затвердження рішення про тимчасове припинення діяльності Відокремленого підрозділу;
– затвердження Положення, внесення змін та доповнень до Положення про відокремлені підрозділи;
– затвердження рішення про ліквідацію Відокремленого підрозділу;
– затвердження рішення про набуття та підтвердження Всеукраїнського статусу Організації;
– затвердження рішень про створення комітетів Організації, обрання, призначення їх керівників, затвердження рішення про припинення виконання обов’язків керівників, затвердження рішення про ліквідацію комітетів;
– контроль за діяльністю Виконавчого директора;
– затвердження Регламенту засідань Ради Організації;
– затвердження за поданням Президента Організації кандидатури Виконавчого директора та ухвалення рішення про його звільнення;
– ухвалення рішень про зарахування кандидатів до членів (учасників) Організації;
– ухвалення рішень про притягнення члена (учасника) Організації до відповідальності та рішень про припинення членства (участі) в Організації;
– встановлення на кожний поточний рік розмірів членських внесків та порядку їх сплати згідно з рішенням Ради Організації;
– затвердження символіки та інших засобів індивідуалізації Організації;
– здійснення оперативного управління майном та коштами Організації в межах повноважень, визначених цим Статутом, ухвалення рішень про заснування товариств, підприємств, установ, організацій зі статусом юридичної особи, які необхідні для реалізації статутної мети (цілей) Організації, призначення та звільнення з посади їх керівників;
– розгляд скарг, заяв та звернень членів (учасників) Організації;
– ухвалення рішень про заснування для реалізації мети (цілей) Організації засобів масової інформації;
– ухвалення рішень про співпрацю з професійними організаціями бухгалтерів та аудиторів інших країн та про вступ до міжнародних професійних організацій бухгалтерів та аудиторів;
– ухвалення рішень про присвоєння звання «Почесний член (учасник) Організації» та інших відзнак членам (учасникам) Організації, представлення членів (учасників) Організації до державних нагород та державних почесних звань;
– розгляд інших питань, визначених цим Статутом, за винятком віднесених до виключних повноважень З’їзду Організації;
– члени Ради Організації виконують свої функції на громадських засадах, але в межах затвердженого кошторису можуть отримувати компенсацію витрат, пов’язаних з діяльністю Організації.
5.6.4. Формою роботи Ради Організації є засідання. Засідання Ради Організації проводиться не рідше одного разу на квартал і вважається правомочним, якщо на ньому присутні Президент або Віце-Президент Організації та не менш ніж половина членів Ради Організації, що мають чинні повноваження членів Ради Організації на дату проведення засідання. Рада Організації може бути скликана позачергово за ініціативою Президента Організації або половини членів Ради Організації.
5.6.5. Засідання Ради Організації готуються і проводяться відповідно до Регламенту засідань Ради Організації. Головуючим на засіданні Ради Організації є Президент або Віце-Президент Організації, у разі виконання обов’язків Президента Організації. Рішення Ради Організації ухвалюються простою більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Ради Організації, що мають чинні повноваження членів Ради Організації на дату проведення засідання; у випадках рівної кількості голосів вирішальним вважається голос Президента Організації, а за його відсутності – Віце-Президент.
5.6.6. В окремих випадках відповідно до Регламенту засідань Ради Організації рішення Ради Організації можуть ухвалюватися шляхом письмового/електронного опитування. У таких випадках рішення Ради Організації шляхом письмового/електронного опитування вважається ухваленим, якщо за нього проголосували більше половини всіх членів Ради Організації, що мають чинні повноваження членів Ради Організації на дату проведення такого опитування. Члени Ради Організації повинні проголосувати в термін, що не перевищує 5 (п’яти) робочих днів з дати надсилання питання в порядку, визначеному Регламентом засідань Ради Організації.
5.6.7. На засіданні Ради Організації з правом дорадчого голосу мають право бути присутні керівники відокремлених підрозділів Організації або їх уповноважені представники, члени Спостережної Ради або їх уповноважені представники.
5.6.8. За необхідності, за рішенням Президента Організації можуть бути скликані розширенні засідання Ради Організації, за участю окремих членів (учасників) Організації, або залучених експертів За рішенням Ради Організації окремі повноваження Ради Організації можуть бути передані (делеговані) Президенту Організації.
5.6.9. Ухвалені Радою Організації рішення оформлюються протоколом. Протоколи підписує Президент або Віце-Президент Організації і ці документи зберігаються в порядку, визначеному Регламентом засідань Ради Організації.
5.6.10. Члени Ради Організації повинні регулярно брати участь у засіданнях Ради Організації. Якщо член Ради Організації відсутній без поважних причин більш як на трьох засіданнях поспіль, Рада Організації може ухвалити рішення про призупинення повноважень члена Ради Організації.
5.6.11. Повноваження члена Ради Організації можуть бути припинені:
1) за рішенням З’їзду Організації;
2) за заявою члена Ради Організації;
3) за судовим рішенням;
4) за рішенням Ради Організації у випадках:
- порушення членом Ради Організації вимог цього Статуту, відсутності без поважних причин на засіданнях Ради Організації більш як три рази поспіль, недотримання етичних норм поведінки;
- виходу або виключення члена Ради із членів (учасників) Організації;
- в інших випадках, прямо передбачених чинним законодавством України та Статутом.
5.6.12. Рішення про припинення повноважень члена Ради Організації ухвалюється 2/3 голосів присутніх на засіданні членів Ради Організації. Член Ради Організації, повноваження якого припиняються, має бути письмово повідомлений про розгляд цього питання на засіданні Ради Організації. З моменту ухвалення Радою організації рішення про припинення повноважень члена Ради Організації такий член Ради Організації втрачає чинні повноваження члена Ради Організації.
5.6.13. Член Ради Організації має право подати письмову заяву до Ради Організації про дострокове припинення своїх повноважень за власним бажанням. У цьому випадку рішення про припинення його повноважень ухвалюється простою більшістю присутніх на засіданні членів Ради Організації.
5.7. Президент Організації є вищою посадовою особою колегіального виконавчого органу Організацій, яка діє без доручення (довіреності) і має право представляти Організацію у відносинах з третіми особами та публічно висловлювати офіційну позицію Організації.
5.7.1. Президент Організації обирається на З’їзді Організації на 3 (три) роки та звітує перед членами (учасниками) Організації на З’їзді Організації про результати своєї роботи за період фактичної реалізації повноважень. Президент Організації може бути переобраним на наступний термін, але не більше двох термінів поспіль. Президент Організації здійснює свою діяльність на громадських засадах або може перебувати з Організацією у трудових відносинах. Президент Організації очолює Раду Організації за посадою та одночасно є членом Ради Організації відповідно до положень цього Статуту.
5.7.2. До повноважень Президента Організації належать:
- здійснення загального керівництва Організацією;
- представлення Організації у правовідносинах з державою та іншими особами, у тому числі з міжнародними професійними організаціями, та вчинення дій від імені Організації без додаткового уповноваження;
- скликання засідань Ради Організації та організація їх роботи;
- забезпечення та організація виконання рішень З’їзду та Ради Організації;
- здійснення функцій для забезпечення статутної діяльності Організації, укладення правочинів, будь-яких договорів, контрактів та контроль за їх виконанням, підписання трудових та інших угод, видання наказів, довідок, доручень тощо, обов’язкових для Виконавчого директора та інших органів, посадових осіб та працівників Організації;
- здійснення оперативного управління майном та коштами Організації, відкриття, розпорядження, закриття поточних та інших рахунків у банківських установах у національній та іноземній валюті, застосування права першого підпису фінансових та інших звітних документів Організації;
- подання кандидатури Виконавчого директора для затвердження його Радою Організації та затвердження штатних розписів Виконавчого директора, посадових осіб інших органів та працівників Організації в межах кошторису доходів та витрат, підписання трудового договору (контракту) з Виконавчим директором;
- надання довіреностей членам (учасникам) Організації, її працівникам та іншим особам на здійснення від імені Організації окремих повноважень в інтересах Організації;
- підписання Статуту Організації;
- розгляд та вирішення інших питань, що стосуються діяльності Організації, відповідно до положень цього Статуту.
5.7.3. У разі відсутності Президента Організації його обов’язки виконує Віце-Президент.
5.7.4. Віце-Президент (Віце-Президенти) обирається із членів Ради Організації на З’їзді Організації простою більшістю присутніх членів Організації строком на 3 (три) роки, але не більше двох строків поспіль.
5.7.4.1. До повноважень Віце-Президента застосовуються положення повноважень Президента, крім особливостей, визначених у п. 5.7.4.2., 5.7.4.3. даного Статуту.
5.7.4.2. Рішення Віце-Президента, зазначені у п.5.7.4.3., набирають чинність тільки після їх затвердження З’їздом Організації.
5.7.4.3. Віце-Президент подає на затвердження Радою Організації рішення з наступних питань:
- укладення правочинів, будь-яких договорів, контрактів, які перевищують 50% вартості майна Організації;
- підписання трудових та інших угод, які укладаються з особами, які претендують на керівні посади Організації або які перевищують 100 000 грн.;
- відчуження майна та/або коштів Організації, що перевищує 50% від загальної кількості майна та/або коштів Організації.
5.7.5. В разі відсутності Президента та Віце-Президента засідання Ради не проводяться.
5.7.6. Рішення про припинення повноважень Віце-Президента Організації та будь-якого члена Ради може бути ухвалено на вимогу не менше ніж 3/4 членів Ради Організації, що мають чинні повноваження на момент ухвалення рішення Радою Організації.
5.7.7. У разі неможливості виконання Президентом Організації своїх повноважень за власним бажанням чи станом здоров’я, обов’язки Президента тимчасово до З’їзду Організації виконує Віце-Президент (один з Віце-Президентів) Організації, про що Рада Організації ухвалює рішення.
5.8. Виконавчий директор є однією із посадових осіб Організації, на якого покладаються здійснення поточних виконавчих функцій діяльності Організації та який діє без доручення (довіреності) і має право представляти Організацію у відносинах з третіми особами.
5.8.1. Виконавчий директор здійснює організаційно-технічне забезпечення роботи Ради Організації, виконує інші функції виконавчого органу для досягнення мети (цілей) та реалізації напрямів діяльності Організації.
5.8.2. До повноважень Виконавчого директора Організації належить:
- організація скликання засідань Ради Організації та З’їзду Організації та організація їх роботи;
- забезпечення та організація виконання рішень З’їзду та Ради Організації;
- складання проекту кошторису доходів і витрат Організації, подання його на затвердження Раді Організації та забезпечення його виконання;
- представлення Організації у правовідносинах з державою та іншими особами, у тому числі з міжнародними професійними організаціями, та вчинення дій від імені Організації без додаткового уповноваження;
- здійснення функцій для забезпечення статутної діяльності Організації, укладення правочинів, договорів, контрактів, які не перевищують 50 000 грн., за умови, якщо вони не перевищують 50 % майна Організації, та контроль за їх виконанням, підписання трудових та інших угод, видання наказів, довідок, доручень тощо, обов’язкових для працівників Організації;
- розгляд та вирішення інших питань, що стосуються діяльності Організації, відповідно до положень цього Статуту;
- організація подання повідомлення про закриття Відокремлених підрозділів Організації;
- забезпечення оперативної взаємодії та інформування відокремлених підрозділів Організації про заходи Організації, рішення її керівних органів;
- організація та забезпечення функціонування веб-сайту Організації та інших інтернет-ресурсів Організації;
- ведення Реєстру членів (учасників) Організації;
- організація та здійснення фінансово-господарської діяльності Організації;
- у межах штатного розпису та за погодженням з Президентом Організації приймання відповідно до трудового законодавства на роботу, звільнення, накладення стягнень на працівників Організації, підписання трудових договорів та інших угод, підготовка проекту штатного розпису, посадових окладів працівників Організації, видання наказів і вказівок, обов’язкових для працівників Організації;
- звітування про діяльність Виконавчого директора, інших працівників Організації перед Президентом, Радою Організації, членами Організації на З’їзді Організації;
- організація та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової та іншої звітності відповідно до чинного законодавства, із застосуванням права другого підпису, ведення кадрового діловодства.
5.8.3. Виконавчий директор Організації обирається, призначається, переобирається, відсторонюється від посади, звільняється на підставі рішення Ради Організації, за поданням Президента Організації. Виконавчий директор може бути обраний як зі складу членів (учасників) Організації, так і призначений за умовами трудового договору (контракту), цивільно-правового договору на підставі рішення Ради Організації.
5.8.4. Виконавчий директор обирається та/або призначається Радою Організації на 3 (три) роки але не більше двох термінів поспіль, якщо іншого не визначено у відповідному рішенні Ради Організації або трудовому договорі (контракті), або цивільно-правовому договорі.
5.8.5. У випадку тимчасової відсутності Виконавчого директора Організації у зв’язку з відрядженням, відпусткою, хворобою або іншою причиною, його повноваження виконує особа, призначена Президентом Організації як особа, тимчасово виконуюча обов’язки Виконавчого директора Організації.
5.8.6. Повноваження Виконавчого директора визначаються цим Статутом.
5.8.7. На Виконавчого директора поширюється законодавство України про працю, соціальне забезпечення і соціальне страхування. Оплата праці та преміювання Виконавчого директора, здійснюється згідно зі штатним розписом Виконавчого директора та наказів Президента Організації в межах кошторису доходів та витрат на відповідний календарний рік.
5.8.8. Виконавчий директор Організації може бути переобраний, відсторонений від посади, звільнений з посади на підставі закінчення строку дії його повноважень, визначених даним Статутом або трудовим договором (контрактом), або цивільно-правовим договором.
5.9. Спостережна рада Організації, у разі ухвалення відповідного рішення З’їзду Організації про її створення, є постійно діючим колегіальним наглядовим органом Організації який здійснює громадський нагляд та у своїй діяльності керується цим Статутом та Положення про Спостережну раду (у разі його створення та затвердження Радою Організації).
5.9.1. Метою діяльності Спостережної ради є громадський нагляд у сфері професійної діяльності бухгалтерів та аудиторів, координація дій Організації, представництво і захист інтересів Організації та її членів (учасників) в органах державної влади, інших державних установах та організаціях, в органах місцевого самоврядування, у відносинах з роботодавцями, іншими громадськими організаціями.
5.9.2. До повноважень Спостережної ради належить:
5.9.2.1. встановлення громадського нагляду у сфері професійної діяльності бухгалтерів, аудиторів, викладачів контрольно-облікових дисциплін членів Організації та контролю якості цих послуг з боку суспільства;
5.9.2.2. розроблення стратегії діяльності Організації та внесення відповідних пропозицій на З'їзд Організації;
5.9.2.3. визначення загальних засад інформаційної політики Організації.
5.9.2.4. формування стратегічних (основних) напрямків діяльності Організації;
5.9.2.5. надання З’їзду Організації та Раді Організації висновків щодо ефективності діяльності Організації;
5.9.2.6. брати участь на засіданнях Ради Організації з правом дорадчого голосу;
5.9.2.7. інші питання, що випливають з цього Статуту, за винятком тих, які віднесені до виключної компетенції З'їзду Організації, Ради Організації та Президента Організації.
5.9.3. Спостережна рада за підсумками діяльності щорічно звітує перед З'їздом про свою діяльність та вжиті нею заходи, спрямовані на досягнення мети Організації.
5.9.4. Спостережна рада формується у складі Голови та двох членів Організації.
5.9.5. Голова Спостережної ради обирається на З’їзді Організації простою більшістю присутніх членів Організації строком на 3 роки. Перебування на посаді Голови Спостережної ради обмежується двома строками поспіль.
5.9.5.1. Члени Спостережної ради обираються на З’їзді Організації простою більшістю присутніх членів Організації з числа членів Організації.
5.9.6. Голова Спостережної ради:
5.9.6.1. організовує роботу Спостережної ради та здійснює контроль за реалізацією плану роботи, затвердженого Спостережною радою;
5.9.6.2. скликає засідання Спостережної ради та головує на них, затверджує порядок денний засідань, організовує ведення протоколів засідань Спостережної ради;
5.9.6.3. готує доповідь та звітує на З’їзді Організації про діяльність Спостережної ради, загальний стан Організації та вжиті нею заходи, спрямовані на досягнення мети Організації;
5.9.6.4. підтримує постійні контакти із іншими органами Організації;
5.9.7. Голова та члени Спостережної ради звільняються з посади за рішенням З’їзду Організації.
5.9.8. Спостережна рада ліквідується за рішенням З’їзду Організації.
5.9.9.У своїй діяльності Спостережна рада керується законодавством України, Статутом Організації, іншими внутрішніми нормативними документами Організації та Спостережної ради та рішеннями, ухваленими на З'їздах Організації та засіданнях Ради Організації.
5.10. Ревізор (Ревізійна комісія) обирається та звільняється з посади Спостережною радою на строк 3 (три) роки та діє на основі Статуту.
5.10.1. До компетенції ревізора (ревізійної комісії) належать:
5.10.1.1.Перевірка відповідності чинному законодавству та Статуту діяльності Організації і всіх органів управління.
5.10.1.2.Ухвалення рішення та надання висновків про відповідність Статуту рішень, прийнятих органами управління Організації;
5.10.1.3. Ревізор (ревізійна комісія) звітує про свою діяльність перед З’їздом Організації.
5.11. Радою Організації можуть створюватись та за рішенням Ради припиняти діяльність інші структурні підрозділи, комітети Організації.
5.11.1. Профільні Комітети Організації, перелік комітетів, їх напрямки діяльності визначаються Радою Організації. Голови Комітетів обираються та відкликаються з посади Радою Організації. За рішенням Ради Організації повноваження Голів Комітетів можуть бути призупинені на визначений Радою термін. Голови Комітетів самостійно підбирають членів Комітету та розробляють Положення про відповідний Комітет, який затверджується Радою Організації. Комітети працюють на безоплатній основі.
5.11.2. Голови Комітетів можуть обиратися з числа членів Ради Організації або з числа членів Організації, рішення про що приймає Рада Організації.
6.1. Рішення, дії, бездіяльність органів, що входять в структуру організації, керівних органів Організації (далі – особа, дії, бездіяльність або рішення якої оскаржуються) можуть бути оскаржені членом (членами, учасниками) Організації, посадовими, службовими особами органів Організації, іншими працівниками Організації (далі – особа, яка подала скаргу) шляхом подання письмової скарги (далі – скарга) до Ради Організації. У скарзі обов’язково повинно бути зазначено чи знаходиться в провадженні судів України справа, яка розглядається за тим же предметом, позивачем якої є скаржник, з такої ж підстави.
6.2. Рада Організації зобов’язане розглянути скаргу на найближчому засіданні, але не пізніше 30 (тридцяти) днів, з дня подання такої скарги, із обов’язковим викликом особи, яка подала скаргу, а також особи, дії, бездіяльність або рішення якої оскаржується. В разі відхилення скарги Радою Організації - повторна скарга подається на З’їзді Організації, який зобов’язаний розглянути скаргу на черговому або позачерговому з’їзді, із обов’язковим викликом особи, яка подала скаргу, а також особи, дії, бездіяльність або рішення якої оскаржуються.
6.2.1. Рішення, дії, бездіяльність Ради Організації можуть бути оскарження на З’їзді Організації який зобов’язаний розглянути скаргу на черговому або позачерговому з’їзді, із обов’язковим викликом особи, яка подала скаргу, а також особи, дії, бездіяльність або рішення якої оскаржуються.
6.3. На дії, бездіяльність або рішення З’їзду Організації скарга подається до суду, відповідно до чинного законодавства на момент оскарження таких дій, бездіяльності або рішень.
6.4. До рішень, дій, бездіяльності, які можуть бути оскаржені, належать дії, бездіяльність рішення у межах управлінської діяльності структурних, керівних органів Організації, їх посадових та службових осіб, внаслідок яких: порушено права та/чи законні інтереси чи свободи члена (учасника) Організації (групи членів (учасників) Організації); та/або права та/або законні інтереси посадових та/або службових осіб Організації; та/або створено перешкоди для здійснення членом (учасником) Організації його прав та/або законних інтересів чи свобод; та/або незаконно покладено обов’язки на члена (учасника) Організації, посадової або службової особи Організації, та/або незаконно застосовано до нього дисциплінарну відповідальність.
6.5. За результатами розгляду скарг приймаються рішення про відмову (повністю або частково) або про задоволення (повністю або частково) скарги по суті та підстави прийняття такого рішення. У разі задоволення скарги, у відповідному рішенні зазначаються способи та шляхи відновлення прав, законних інтересів або свобод осіб, які подали скаргу та вказівки відповідному органу, службовій та/або посадовій особі Організації, яка повинна вчинити відповідні дії або прийняти відповідне рішення для відновлення цих прав, законних інтересів або свобод.
6.6. У разі необхідності, Радою Організації може бути підготовлено, передано на розгляд на черговий або Позачерговий З’їзд Організації, на якому розглянуто та затверджено рішенням З’їзду Положення Організації про порядок подання та розгляду скарг, яким буде встановлено детальний порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності та розгляду скарг на рішення, дії, бездіяльність керівних органів організації, їх службових та/або посадових осіб.
7.1. Організації може мати відокремлені підрозділи Організації (далі - підрозділи), які утворюються за рішенням Ради та ліквідуються за рішенням Ради Організації.
7.2. Відомості про утворені підрозділи подаються до уповноваженого органу з питань реєстрації, згідно чинного законодавства України. Підрозділи не є юридичними особами.
7.3. Діяльність підрозділів, в разі їх створення Організацією, здійснюється відповідно до чинного законодавства України, Статуту Організації, а також Положення про відокремлений підрозділ, затверджене Радою Організації.
7.4. Підрозділи представляють інтереси Організації та забезпечують реалізацію завдань визначених Статутом Організації в різних регіонах України. Діяльність підрозділів не повинна суперечити Статуту Організації.
7.5. Підрозділи Організації за рішенням З’їзду Організації або Правління Організації наділяються функціями щодо управління майном Організації. Керівництво відокремленим підрозділом здійснює Голова підрозділу (Керівник), який призначається рішенням Ради Організації і діє на підставі положення про відокремлений підрозділ, або на підставі довіреності.
7.6. Голова Відокремленого підрозділу організовує діяльність по виконанню Статуту Організації, веде облік членів (учасників), що приймаються до Організації відокремленим підрозділом, виконує інші повноваження, надані керівними органами Організації.
7.7. У разі припинення діяльності підрозділу його майно переходить до Організації.
7.8. Рішення про припинення діяльності відокремленого підрозділу приймається Радою Організації.
7.9. У разі ліквідації відокремленого підрозділу Організації до уповноваженого органу з питань реєстрації Виконавчим директором повинно бути надіслано повідомлення про закриття, відповідно до умов чинного законодавства України.
8.1. Організація у відповідності з своїми статутними завданнями, має право на здійснення міжнародних зв’язків та діяльності у порядку, передбаченому цим Статутом, чинним законодавством України.
8.2. Міжнародна діяльність організації здійснюється шляхом участі у міжнародних проектах, роботі міжнародних організацій, а також інших формах, що не суперечать законодавству України, нормам і принципам міжнародного права.
8.3. При здійсненні міжнародної діяльності Організація користується повним обсягом прав і обов’язків юридичної особи.
8.3.1. При здійсненні міжнародної діяльності Організація:
- організовує обмін делегаціями, організовує за участю іноземних партнерів турніри, змагання, конференції, виставки, ярмарки, відряджає своїх представників для участі у відповідних заходах за межами України;
- проводить спільно з іноземними організаціями дослідження у відповідності з напрямками своєї діяльності, публікує їх результати;
- реалізовує інші спільні програми та проекти за участю іноземних партнерів та міжнародних організацій, що не суперечить чинному законодавству України.
8.4. Втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб у діяльність Організації, так само як і втручання Організації у діяльність органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, не допускається, крім випадків, передбачених законом.
8.5. Органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування можуть залучати Організацію до процесу формування і реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення, зокрема, шляхом проведення консультацій з Організацією стосовно важливих питань державного і суспільного життя, розроблення відповідних проектів нормативно-правових актів, утворення консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів при органах державної влади, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, у роботі яких беруть участь представники Організації.
8.6. Організація має право на фінансову підтримку за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги та грантів відповідно до законодавства України.
9.1. Організація є непідприємницьким товариством. Для здійснення своїх програмних та статутних цілей і завдань у власності Організації можуть бути кошти, цінні папери, майнові та немайнові права, матеріальні та нематеріальні активи, обладнання, транспорт, інші засоби та майно, набуття яких не забороняється чинним законодавством України.
9.2. Організація самостійно й незалежно здійснює права володіння, користування та розпорядження належним їй майном, коштами, майновими та немайновими правами через свої статутні органи в межах їх компетенції.
9.3. Майно Організації складається з коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, внесків членів (учасників) Організації; пасивних доходів; дотації або субсидії з державного чи місцевих бюджетів, а також з державних цільових фондів, фінансової підтримки програм (проектів, заходів) Організації за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, від виконання державного замовлення; благодійної, гуманітарної та технічної допомоги, в тому числі відповідно до міжнародних договорів України; набуті в результаті діяльності Організації, підприємницької діяльності створених нею юридичних осіб (товариств, підприємств та інших організацій); та інших форм допомого, що не суперечать чинному законодавству України.
9.4. Доходи (прибутки) або майно Організації чи їх частина не підлягають розподілу між її засновниками (учасниками), членами (учасниками) Організації, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління та іншими пов’язаними з ними особами.
9.5. Доходи (прибутки) та майно Організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
9.6. Організація несе відповідальність за своїми зобов’язаннями усім належним їй на праві власності майном. Організація не несе відповідальності за зобов'язаннями членів (учасників) Організації. Члени (учасники) Організації не несуть відповідальності за зобов'язаннями Організації, якщо інше не передбачено законом.
9.7. Організація зобов’язана вести бухгалтерський облік, статистичну, податкову, фінансову звітність, бути зареєстрованим в органах фіскальної служби та вносити до бюджету податки і збори у порядку і розмірах, передбачених законодавством. Організація зобов’язана зберігати не менше п’яти років усі необхідні облікові документи стосовно внутрішніх та міжнародних операцій.
9.8. Державний нагляд та контроль за дотриманням закону Організацією здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування у порядку, визначеному законодавством України.
10.1. Порядок внесення змін до статуту визначається статутом та чинним законодавством України.
10.2. Зміни до цього Статуту затверджуються рішенням З’їзду Організації, якщо за це проголосували не менше як 3/4 присутніх на З’їзді. Про зміни, що вносяться в статутні документи, повідомляється уповноважений орган з питань реєстрації.
11.1. Припинення діяльності Організації здійснюється за рішенням Організації, прийнятим З’їздом Організації, шляхом саморозпуску або реорганізації, чи за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) Організації.
11.2. Припинення діяльності Організації має наслідком припинення юридичної особи.
11.3. Організація має право у будь-який час прийняти рішення про припинення своєї діяльності (саморозпуск).
11.4. Рішення про саморозпуск Організації приймається З’їздом Організації, якщо за це проголосували не менш як три четвертих присутніх членів З’їзду Організації. З’їзд створює ліквідаційну комісію або доручають Раді Організації здійснювати повноваження ліквідаційної комісії для проведення припинення громадської організації як юридичної особи, а також приймає рішення щодо використання коштів та майна громадського об'єднання після його припинення відповідно до статуту.
11.5. Реорганізація Організації здійснюється за рішенням З’їзду Організації, якщо за це проголосувало не менше три четвертих учасників З’їзду Організації шляхом злиття, поділу, приєднання або перетворення.
11.6. У разі прийняття рішення суду про заборону (примусовий розпуск) Організації, майно, кошти та інші активи Організації за рішенням суду спрямовуються до держаного бюджету.
11.7. Порядок та правові наслідки припинення діяльності Організації шляхом саморозпуску, реорганізації або заборони (примусового розпуску) Організації визначається відповідно до цього Статуту та чинного законодавства України.
11.8. У разі припинення Організації у результаті її ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску) чи реорганізації (злиття, поділу, приєднання або перетворення), майно, кошти та інші активи Організації повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
ПІДПИСИ ЧЛЕНІВ (УЧАСНИКІВ) ОРГАНІЗАЦІЇ, УПОВНОВАЖЕНИХ РІШЕННЯМ ПОЗАЧЕРГОВОГО З’ЇЗДУ, ЩО ОФОРМЛЕНИЙ ПРОТОКОЛОМ №26/01-1 ВІД «26» СІЧНЯ 2022 РОКУ:
Олександр РЕДЬКО _________________
Наталія ПАРФЕНЮК _________________